ERASMUS plus
Vytlačiť
rh

Mental Health Awareness For Teachers and Students

21. október - 26. október 2024
Lisabon (Portugalsko)

Dr. Marián Michalov
Informácie z realizácie

Nielen študenti, ale aj učitelia čelia mentálnym zdravotným problémom bez toho, aby si ich reálne uvedomovali. Preto je dôležité, aby učitelia mali poznatky o mentálnom zdraví a aby ovládali nástroje a stratégie, ktoré môžu v konečnom dôsledku pomôcť žiakom či študentom a aj im samotným. Na účely podpory mentálneho zdravia študentov je potrebné uvedomenie si prepojenia medzi vývojom v detstve, mentálnym zdravím a samotným akademickým výkonom študentov. V neposlednom rade je dôležitá aj kontrola a zvládanie vlastného mentálneho zdravia ako učiteľa. 

V dňoch 21. až 26. októbra 2024 som sa v Lisabone zúčastnil na kurze Mental Health Awareness for Teachers and Students, vedenom pani Patriciou Taborda Silva, učiteľkou portugalčiny a angličtiny, lektorkou interkulturálnych a literárnych štúdií, prekladateľkou, výskumníčkou a autorkou. Nešlo len o poznatky týkajúce sa povedomia o duševnom zdraví učiteľov a študentov, ale aj o praktický záber, ako pomocou fyzických i umeleckých aktivít prispieť k nášmu mentálnemu zdraviu a pohode. Konkrétne by som uviedol fyzické cvičenie v parku a návštevu múzea. Telesné aktivity a umenie majú totiž nezastupiteľnú úlohu v úspešnom zvládnutí stresu, pracovných i životných prekážok a napomáhajú udržiavanie duševného zdravia študentov aj učiteľov. 

Na základe rozličných typov testov sme sa dozvedeli, akými typmi osobnosti sme, ako to ovplyvňuje všetky oblasti nášho (nielen pracovného) života. Zoznámili sme sa aj s rozličnými charakterovými testami nápomocnými pri spoznávaní samého seba, testami, ktoré pomôžu naštartovať vzťahy, zvládnuť stres a dosiahnuť stanovený cieľ. 

Ďalšou náplňou činnosti boli aktivity, kde sme sa na základe tézy, že každé dieťa chce byť milované a prijaté, dozvedeli o testoch, ktoré sa dávajú deťom s cieľom vyhodnotiť ich preferencie a silné stránky. To pomáha učiteľom spoznať silné stránky u detí, ktoré sú charakterizované extrovertnosťou alebo, naopak, introvertnosťou. 

Rozvíjanie duševnej pohody v školskom prostredí a pocit  dobrého mentálneho zdravia môže prispieť ku skvalitneniu vyučovacieho procesu a dosiahnutiu kvalitatívne lepších výsledkov práce učiteľov i študentov.

Michalov 01

Michalov 02

Michalov 03